Õunakese rühm mob. 522 8352 |
---|
1.5-3 aastased |
Õpetaja Karin Kava |
Abiõpetaja Maret Teugijas |
Õpetaja abi Ly Miiler |
Seenekese rühm mob. 5866 9735 |
---|
3-5 aastased |
Õpetaja Anna-Liisa Mättas |
Abiõpetaja Airi Sinimets |
Õpetaja abi Pille Evard/Anne Kask |
Pähkilise rühm mob. 5749 4437 |
---|
5-7 aastased |
Õpetaja Geterly Uustalu |
Abiõpetaja Piret Noormets |
Õpetaja abi Heli Priks |
Koolieelikute rühm mob. 5556 7877 |
---|
6-7 aastased |
Õpetaja Imbi Sinimets |
Abiõpetaja Tiina Raidvere |
Õpetaja abi Anne Kask |
Soovitused lasteaiaga kohanemiseks
1.Tutvu eelnevalt lasteaiaga:
– informatsiooni saamiseks pöördu kooli direktori/sekretäri poole;
– tutvu juba aegsasti rühma päevakava ja tegevustega.
2. Tutvusta last juba aegsasti uue olukorraga:
– räägitalle lasteaiast, uutest mängukaaslastest, toredatest tegevustest ja mängudest lasteaias;
– jaluta lapsega lasteaia läheduses;
– lepi kokku võimalus mõnikord mängida koos lapsega lasteaia mänguväljakul.
3. Harjuta vaikselt last uue režiimiga:
– lõunauinak teha samal ajal iga päev (13.00-15.00).
4. Õpeta last iseseisvalt tegutsema: riietumine, söömine, kätepesu, mänguasjade tagasipanek.
5. Võõruta lapsel aegsasti:
– lutipudelist joomine uinumisel;
– harjumus uinuda süles või kiigutamisel;
– söömise ajal mängimine;
– harjumus lahkuda söömise ajal lauast ja siis uuesti tagasi tulla.
6. Varu aega ja kannatust:
– planeeri harjutamise aeg nii, et ei peaks ise tööle kiirustama;
– arvesta võimalusega, et oled harjutamise perioodil lapsega koos rühmas;
– võimalusel jäta laps magama alles siis, kui laps on päeva esimese poolega täiesti kohanenud;
– lapse päev ei tohiks olla alguses väga pikk, võimalusel planeeri ka nädala sisse puhkepäevi;
– ravi laps alati täiesti terveks ja alles siis vii ta uuesti lasteaeda – organism on siis tugevam ja uutele haigustele vähem vastuvõtlik.
Päevakava
7.00 – 8.30 | Laste saabumine lasteaeda* info jagamine lastevanemategaIndividuaalne töö lastega* õppe-ja loovmängud* vaba tegevus | 13.00 – 15.00 | Unejutu kuulamine, puhke-ja uneaeg, ärkamine |
---|---|---|---|
8.30 – 9.00 | Hommikusöök | 15.00 – 15.30 | Muud tegevused*riietumine, ettevalmistus ootesöögiks* individuaalne töö lastega* vaba tegevus |
9.00 – 12.00 | Lõimitud õppetegevused*hommikuring* tegevused gruppidesÕues viibimine*õuemängud, vaatlused, õuesõppetegevused* liikumismängud* õppe-ja jalutuskäigud* vaba tegevus jm. | 15.30 – 16.00 | Õhtuoode |
12.10 – 12.30 | Lõunasöök | 16.00 – 18.00 | Vabad tegevused toas või õuesIndividuaalne töö lastegaLaste koju saatmine*info jagamine lastevanematega |
12.30 – 13.00 | Vaiksed tegevused, ettevalmistus puhkeajaks |
Rühma päevakava on paindlik, kindlustades laste eale vastava päevarütmi, kus vahelduvad igapäevatoimingud, laste mäng, vabategevused ja õpetaja kavandatud õppe-ja kasvatustegevused. Varahommikune, pärastlõunane ja õhtune aeg võimaldavad pedagoogidel teha lastega tööd individuaalselt ning väikerühmades. Päevakava koostamisel on arvestatud õppekava, lasteaia lahtiolekuaega ja laste individuaalseid vajadusi.
Õpetaja jälgib päevakava koostades:
et lapsel on piisavalt aega mänguks,
et üleminek ühelt tegevuselt teisele on sujuv,
et on arvestatud lapse individuaalseid vajadusi,
et lapsed saavad viibida iga päev õues (sõltuvalt ilmastikust),
et lapsed saavad iga päev vähemalt ühe tunni puhkeaega.